Maria's Lofsang

componist Hoite Pruiksma

“Groots, intiem, mysterieus, vrolijk, indringend”

Kerstnacht 24 december
KOEPELTHEATER Leeuwarden
1e concert aanvang 19.00 uur
2e concert aanvang 21.30 uur

1e kerstdag 25 december
GROTE KERK Workum
Aanvang 15.00 uur

kaarten a 22,50 euro, incl programma boekje
coronaprotocol zie hieronder

‘MARIA’S LOFSANG’
is een 8 delig en 3 talig kerstoratorium met Maria als centrale figuur, waarin het Bijbelse verhaal uit Lucas 1 en 2 in het Fries wordt gezongen, het latijn in verschillende koordelen klinkt en verschillende oud-Nederlandse kerstliederen zijn verwerkt.
Het oratorium begint met de Bijbelse declamatie uit Mattheus 1; het opnoemen van de 52 geslachten van aartsvader Abraham tot de ouders van Jezus, Josef en Maria en eindigt met de traditionele besnijdenis van Jezus in de tempel, acht dagen na zijn geboorte, wanneer de oude Simeon het kind in zijn armen neemt en daarmee afscheid neemt van het leven: ‘Nu laat Gij Heer, uw dienstknecht gaan in vrede naar Uw woord, want ik heb uw heil gezien’.
Dit werk is gebaseerd op de cyclische gedachte van geboorte, leven en sterven.
‘MARIA’S LOFSANG’ duurt 60 minuten en is speciaal voor deze gelegenheid door componist Hoite Pruiksma herschreven voor harmonium, piano, cello en klein koor waaronder de solisten, om een uitvoering in coronatijd mogelijk te maken.

Uitvoerenden

Stage Master : theatertechniek/ productie

Corona protocol

Kaartverkoop
Kan alleen via website van stichting UP: www.stichting-up.nl
Waardoor naam en adresgegevens van u als bezoeker bekend is bij UP.
Wij willen u vragen met uw partner, vriend of een bekende te komen, iemand waarvan u weet dat die het corona virus niet met zich mee draagt.
Doordat u per tweetal komt (of met meerderen uit bijv. 1 gezin) stelt het ons in de gelegenheid om 75 plekken in het Koepeltheater van Leeuwarden en de Grote kerk van Workum te creeren met steeds 1.50m er tussen.

We verdelen u als publiek in 4 groepen A,B,C en D
Groep A kan de kerk betreden 30 minuten voor aanvang, groep B 23 minuten voor aanvang, Groep C 15 minuten voor aanvang en groep D 8 minuten voor aanvang. Uw entree kaartjes liggen voor u klaar bij de kassa.
Vooraf geven wij u per mail aan in welke groep u bent ingedeeld.
In de concertruimten wordt u door productie medewerkers naar uw plaatsen begeleidt.
Bij binnenkomst of na het concert is er gelegenheid uw handen te wassen en af te drogen met papieren wegwerp zakdoekjes. Alles wordt daarvoor klaar gezet op een tafel bij de ingang
Na het concert wordt u gevraagd nog even te gaan zitten.
De productie medewerkers zullen u dan vragen in omgekeerde volgorde de kerk te verlaten met in achtneming van 1 ½ meter.
.
Het programmaboekje met alle teksten en uitleg ligt voor u klaar op de stoel en kunt u na het concert mee nemen.
Er zijn toiletten beschikbaar, maar we hopen in verband met het coronavirus dat u daar zo weinig mogelijk gebruik van zult gemaakt. In dat verband, het concert duur een dik uur.

Stichting Uitzonderlijke Producties (UP)

Bestel nu uw tickets